Ropecon 11.-13.8.2006

In English

Suomen lautapeliseuran pelisuunnittelukilpailu 2006:
Korttipeli

Suomen lautapeliseura järjestää yhteistyössä Ropeconin ja Tacticin kanssa pelisuunnittelukilpailun, jossa on tarkoituksena suunnitella korttipeli.

Säännöt:

Peli lähetetään siten, että se on perillä viimeistään 1.7.2006.
Lähetysosoite on

Anttoni Huhtala
Tietotekniikantalo B210
PL 5400 02015 TKK

Pelin tulee olla pelattavissa lähetetyllä materiaalilla (= säännöt + kortit). Mikäli pelin mukana lähettää palautuskuoren postimerkkeineen, lähetämme pelin takaisin kilpailun jälkeen.

Kolmesta viiteen peliä valitaan finaaliin, joka pidetään Ropeconissa. Finalistien määrä riippuu kilpailuun osallistuvien pelien määrästä sekä pelien laadusta.

Tuomaristo

Finalistit pääsevät peliensä kanssa Ropeconissa järjestettävään erikoistyöpajaan, jossa pelataan ja keskustellaan finalistipeleistä tuomariston kanssa. Myös yleisö voi osallistua työpajaan katsomalla ja kuuntelemalla, mutta puheenvuoroja jaetaan muille kuin pelaamiseen osallistuville tuomariston jäsenille ja pelisuunnittelijoille vain erikseen.

Työpajan jälkeen tuomaristo sulkeutuu kellareihin valitsemaan voittajan. Voittaja julkistetaan Ropeconin palkintogaalassa. Voittajalle on luvassa mainetta ja kunniaa sekä arvonimi "Vuoden pelisuunnittelija 2006".

Kisan tavoitteena on edistää suomalaista pelisuunnittelua tuomalla saman pöydän ääreen suomalaisia pelisuunnittelun harrastajia sekä julkaisijoiden edustajia. Tactic on valmis keskustelemaan 0–5 finalisti-pelin jatkokehittämismahdollisuuksista aina julkaisuun asti. Mitään julkaisua ei kuitenkaan etukäteen luvata.

Kisaan liittyviä tiedotuksia kannattaa seurata Lautapeliseuran foorumilta kisalle omistetusta ketjusta http://www.lautapeliseura.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1163&start=0.

Kysymykset asiaan liittyen voi kirjoittaa kyseiseen foorumiketjuun tai suoraan Anttoni Huhtalalle [anttoni.huhtala (at) hut.fi]

Suomen lautapeliseura ja kisan pääjärjestäjät pidättävät oikeuden sääntöjenmuutoksiin.